facebook
Poselstwa – opis fabularnej gry szkoleniowej

Poselstwa – opis fabularnej gry szkoleniowej

 

Poselstwa-opis-fabularnej-gry-szkoleniowej-VR-Training-szkolenia-kursy-coaching-gry-szkoleniowe

– 12.11.2016 –
W niniejszym artykule przedstawiamy opis naszej autorskiej, fabularnej gry szkoleniowej „Poselstwa”

 

Uczestnicy gry zostają przeniesieni w realia roku 1364.

Celem gry jest zdobycie surowca (rośliny o nazwie wrotycz pospolity) niezbędnej do poradzenia sobie z różnymi przypadłościami, które zaczęły nękać poszczególne zamki. Każdy z zamków posiada własne uprawy wspomnianej rośliny ale są one zbyt małe w stosunku do potrzeb, które się pojawiły. Pozostaje im zatem wysłać posłów aby rozpoznali teren, prowadzili rozmowy z poszczególnymi księstwami bądź – co także jest możliwe – rozpoczęli przygotowania do działań wojennych.

 

W grze może uczestniczyć od 9 do 40 osób. Gracze podzieleni są na trzy do ośmiu drużyn. Każda drużyna liczy od trzech do pięciu osób.

 

Gra odbywa się w dwóch salach oddalonych od siebie w pewnej odległości. Jedna z nich to Sala Zamkowa. Znajdują się w nich zamki, wokół których rośnie wrotycz pospolity. Druga sala jest Salą Książęcą. Przebywają w niej Książęta, którzy są odpowiedzialni za podejmowanie decyzji. Nie mogą oni bezpośrednio komunikować się z Kasztelanami, którzy przebywają w Sali Zamkowej. Muszą to robić za pośrednictwem Posłów.

 

Gra staje się niebywale atrakcyjna, gdy zamiast sal szkoleniowych rozgrywa się w prawdziwym średniowiecznym zamku. Możliwe zaangażowanie do gry bractw rycerskich pozwala nie tylko podnieść jej atrakcyjność ale także wprowadzić dodatkowe elementy merytoryczne. Jedni rycerze stają się wówczas sprzymierzeńcami poszczególnych Księstw, zadaniem innych jest utrudnianie w osiągnięciu celu gry.

 

Uczestnicy odnoszą następujące korzyści z udziału w tej grze:

  1. Dzięki scenariuszowi gry są bardzo mocno zaangażowani w jej przebieg przez co bardzo szybko zapominają o odgrywaniu codziennych ról ze swoich organizacji. Po prostu stają się sobą ujawniając swoje prawdziwe zachowania i postawy.
  2. Doświadczają jakie procesy zachodzą w organizacjach biznesowych. Dzieje się to w realiach gry, pozornie nie mających odniesienia do współczesnych organizacji biznesowych. Jednakże w trakcie omówienia gry, po jej zakończeniu, sami dochodzą do wniosków, że w taki sposób jak zachowywali się w grze zachowują się na co dzień w swoich organizacjach. A przez to ich organizacje funkcjonują niemalże tak samo jak funkcjonowały zespoły podczas gry. Znajdując rozwiązania celu gry i sposoby na ich osiągnięcie odkrywają, że podobnie można ulepszyć swoją codzienną pracę w firmie.
  3. Poznają negatywny wpływ barier komunikacyjnych na funkcjonowanie firmy. Zarówno te merytoryczne (zakłócenia, ich konsekwencje i koszty) jak też te „fizyczne” – związane z wysiłkiem jaki należy włożyć aby usunąć negatywne konsekwencje nieprawidłowej komunikacji.

 

Gra szkoleniowa „Poselstwa” to, naszym zdaniem, innowacyjne podejście do szkolenia pracowników firm, które może przynieść wiele korzyści. Uczestnicy nie tylko zdobywają nową wiedzę i umiejętności, ale także doświadczają różnych sytuacji, co pozwala na rozwijanie miękkich umiejętności i poznawanie swoich prawdziwych reakcji w różnych sytuacjach. PO zakończeniu gry wychodzą z konkretnymi wnioskami, które mogą zastosować w swojej codziennej pracy, a także z większą świadomością, jakie procesy zachodzą w organizacjach biznesowych. „Poselstwa” to bardzo dobra propozycja dla firm poszukujących innowacyjnych metod szkoleniowych, które przynoszą realne korzyści dla ich pracowników i dla samej organizacji.

Poselstwa – opis fabularnej gry szkoleniowej

One thought on “Poselstwa – opis fabularnej gry szkoleniowej

  • 20 listopada 2016 at 15:59
    Permalink

    Brzmi ciekawie. Widziałbym to też jako grę planszową – na pewno by wciągnęła 😉

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

google logo
google logo
youtube logo
instagram logo
pinterest logo
linkedin logo